Reklama zewnętrzna – czyli jaka?

Można się z nią zetknąć, jadąc autobusem, idąc na spacer z psem, czy czekając na przystanku na tramwaj… Reklama zewnętrzna, bo właśnie o niej mowa, jest z nami właściwie od zawsze, a co więcej, nic nie wskazuje na to, aby miała w najbliższym czasie zniknąć. Dlaczego tego typu forma promocji od lat cieszy się niesłabnącą popularnością, a także jakie są najskuteczniejsze rodzaje reklamy zewnętrznej?

Kilka słów o historii reklamy

Zapewne nie wszyscy zdają sobie sprawę z tego, że reklama funkcjonowała już w okresie starożytności. Oczywiście nie były to współcześnie nam znane litery świetlne LED czy kasetony reklamowe, ale raczej pieczołowicie wykonane malowidła i napisy umieszczane na kamiennych ścianach budynków. W kolejnych stuleciach popularne stało się stosowanie różnego rodzaju tabliczek i znaków rzemieślniczych, mających zapraszać przechodniów do sklepów.

reklama zewnętrzna

Na polskim rynku rozwój reklam outdoorowych nastąpił w latach dziewięćdziesiątych XX wieku. Za jedną z pierwszych tego typu reklam uznaje się plakat szerokoformatowy.

Jakie formy reklamy zewnętrznej są najskuteczniejsze?

Spośród najskuteczniejszych rodzajów reklamy zewnętrznej można wymienić przede wszystkim:

  • litery blokowe 3D LED, które są zaliczane do najbardziej wyróżniających się form identyfikacji wizualnej,
  • kasetony reklamowe, doskonale nadające się do promocji zarówno wewnątrz, jak i na zewnątrz budynków,
  • wydruki wielkoformatowe, stanowiące niezwykle trwałą i przykuwającą uwagę formę przekazu,
  • reklamy na samochodach, które są w stanie docierać do szerokiego grona potencjalnych klientów, bez generowania dodatkowych kosztów.

Popularność wyżej wymienionych form marketingowych wynika przede wszystkim z faktu, że mogą być umieszczane w ważnych ciągach komunikacyjnych miast, przykuwając uwagę zarówno przechodniów, jak i kierowców oraz pasażerów aut, autobusów itp.

Jeśli poszukują Państwo profesjonalnej pomocy w wyborze skutecznej reklamy, zachęcamy do kontaktu z naszymi specjalistami.

No Comments

Sorry, the comment form is closed at this time.